29.1. Ke

Ajoimme taksilla Kuopion lentoasemalle, josta suora lento lähti noin 17.30. Yöllä perillä, bussikuljetus hotelliin ja heti petiin.

30.1. To

Hotelliaamiainen, todella mahtava. Tutustuimme huoneeseen, hienolla paikalla, kolmas kerros, meri näkyi mutta näkyi palmujakin. Aurinko paistoi aamupäivän, kuumimman ajan sai olla varjossa. Kävimme tervetulotilaisuudessa Apilaniitty-nimisessä ravintolassa. Kävelimme paljon ympäriinsä vanhoja tuttuja paikkoja katsomassa. Illallisen söimme CITAn ostoskeskuksen ravintolassa.

31.1. Aamupala parvekkeella. Kävely jatkui, kahvit joimme San Fernandon ostoskeskuksessa, ruoan söimme rannassa. Sitten taas kävelyä. Iltapala parvekkeella.

1.2.La

Huoneessa aamu- ja iltapalat. Kävelimme markkinoille, josta alushousuja, lippalakki, tomaatteja ja mauttomia viinirypäleitä. Kävely takaisin. Kahvi ja leivos kahvilassa pääkadun varrella, tästä tuli mielikahvipaikkamme. Iltaruoka rannassa, puolikanat.

2.2.Su

Hotelliaamiainen, viimeinen omassa hotellissa. Liian houkuttelevan tuhti ja raskas tarjonta kaiken maailman herkkuineen. Joimme mieluummin oman aamuteen parvekkeella. Pitkä kävelu San Agustiniin rantateitä, komealla kauppakeskusterassilla joimme oluet.

Kävely takaisin, kahvi, iltapala sekä pääruoka (sämpylät ja olutta) parvekkeella.

3.2. Ma Ostimme postikortteja, kirjoitimme ja lähetimme. Pitkät kävelyt eri suuntiin, ruoaksi pitsat rantaravintolassa. Kahvit ja iltapala parvekkeella.

4.2. Ti

Syntymäpäivä. Aamupala parvekkeella. Pirkon sukulaiset olivat hommanneet meille huoneen Las Palmasista, joten ajoimme sinne.

Hotel Parque linja-autoaseman vierellä. Kävelimme ostoskadulla ja siitä vanhaa kaupunkia katselemaan, katedraali Santa Ana ja muita tuttuja paikkoja. Lounaan söimme hotellin ravintolassa ylhäällä.

Taas kävelemään, ja omaan huoneeseen. Linja-autoasemalta ostimme kaksi täytettyä sämpylää ja oluet.  Siinä juhlapäivän illallinen.

Koska täytin tasaluvun vuosia, sain istua huoneen ainoalla tuolilla (Muuten huone oli aivan mukava) Yön nukuimme rauhallisesti.

5.2. Ke

Hotelliaamiaisen jälkeen bussilla Las Palmasista kaupunkiin nimeltä Teror. Pieni ja soma.

Mäntyneitsyen kirkossa kävimme, kiersimme läpi koko kaupungin ja kävelimme parin kilometrin päähän kasvipuistotilalle. Tylsä paikka, kävelimme takaisin ja palasimme bussilla Las Palmasiin. Ostimme täytetyt sämpylät ja menimme bussilla Inglesiin hotellillemme, jossa söimme parvekkeella sämpylät oluen kanssa. Hotelli oli toimittanut pöydälle komean kukkapuskan Pirkolle ja minulle Kava-pullon (kuohuviiniä).

6.2. To

Dyynipäivä.

Kuljimme dyynien halki saksalaisten nakurannalle ja siitä merenrantaa pitkin rantakeskukseen oluille. Pirkko valmisti ravioliruoan ja söimme sen Kavan kanssa parvekkeella. Kahvin joimme kantapaikassamme leivosten kera.

7.2. Pe

Bussilla Patalavacaan.

Kävely vuorten yli Puerto Ricoon, jossa lounas edellisiltä matkoilta tutussa pikaruokapaikassa. Vielä kävelimme edestakaisin Amadoresiin rantatietä, ja palasimme Inglesiin täpötäydessä linja-autossa iltatoimiin.

8.2. La

Taas dyyneille.

Nyt kävelimme lähes Faron majakalle keskellä dyynejä kulkevaa reittiä,  ja siitä rantaa pitkin hotellille. Ruoan söimme rannan kiinalaispaikassa.

9.2. Su

Paikalliskävelypäivä. Joka päivä kävelimme vähintään kymmenen kilometriä, joskus paljonkin enemmän. Ruoaksi tonnikalatomaattisipulisalaatti rannassa.

10.2. Ma

Arguineguin-päivä. Bussilla kaupunkiin, huonon kahvin joimme ostoskeskuksessa ja matkan ehdottomasti parhaimman ruoan söimme rantaravintolassa nimeltä Bahia Grill.

Alkuruokana kanariankeitto, pääruokana kanaa ja kanarianperunoita, jälkiruokana sulklaaherkku. Kävelimme viime vuoden hotellinkin ohi, ristillä emme käyneet. Bussilla takaisin Inglesiin, illalla kova tuuli, joten parvekkeella ei pystynyt oleilemaan, vaan iltapala ja kortinpeluu (jokailtaiset pasianssit) piti suorittaa sisätiloissa.

11.2. Ti

Viimeiset kävelyt, ruoka parvekkeella eli jääkaapin tyhjennys. Kahvit ja leivokset kantapaikassa. Pakkaus ja nukkumaan. Hotelli oli erittäin rauhallinen, sovelias vanhuksille, ja yönsä sai nukkua rauhassa.

12.2. Ke

Herätys klo 3.30, aamupala keittiössä, bussi haki 4.25 lentoasemalle. Suora lento Kuopioon ja lentoasemalta taksilla kotiin, jonne saavuimme hyvissä ajoin. Totesimme matkan onnistuneen kaikin puolin erittäin hienosti.