3.2 Ke

Suora lento Kuopiosta lähti klo 17.30. Jätimme auton lämpöpistorasiaan lentoasemalle. Yöllä olimme perillä hotellissa, huoneen jääkaappi piti karmeaa melua, kunnes Pirkko ymmärsi sen kääntää pienemmälle. Viereisestä kauppakeskuksesta kuului meteli joka aamu 04.00 asti, kun piti tulpat korvissa, sai hyvin nukuttua.

4.2 To

Kävimme infopisteessä hakemassa muutaman kartan. Ostoskeskuksessa söimme lounaan ja ostimme huoneeseen ryyppylasit. Lentokoneesta olimme jo konjakkipullon hankkineet. Kävelimme illalla Amadoresiin ja tullessa menimme rantaravintolaan syömään maukkaat lohipastat oluen kanssa.

5.2 Pe

Aamupalan jälkeen bussilla Inglesiin, Jumbo-ostoskeskuksesta hankimme tarjeta insulareja (bussilippuja) ajellaksemme ympäri saarta busseilla. Kävelimme viimevuotisen hotellimme ohi rantaan, jossa kakkukahvit. Kattikujalla ei ollut kissan kissaa. Hiekalle emme menneet, rantapromenadilta katselimme rannalle, jossa ambulanssitkin huutelivat.

Tirajana-katua pitkin kävelimme takaisin Jumboon, jossa kävimme vessassa. Taas rantaan, eräässä rantaravintolassa söimme puolikanat lisukkeineen ja olutta. Oiva ruoka. Bussilla palasimme Ricoon. Ilta parvekkeella, iltapalaa. Konjakit ja pasianssinpeluut,  ja nukkumaan.

6.2 La

Vuorten yli vaelsimme Norske Platsille ja siitä Patalavacan ristille, josta könysimme alas jyrkännettä.

Kahvit joimme tutussa paikassa ja palasimme Ricoon bussilla. Kaupasta ostimme tarvikkeet ja söimme lounasta parvekkeella. Iltakävelyn teimme satamaan, ja eräässä rantaravintolassa söimme grillatut tonnikalat ja kanarialaiset perunat mojo-kastikkeella.

7.2 Su

Aamulla kävely laakson perälle, josta löytyi mahdollinen uusi vaellusreitti.

Lounasleivät söimme parvekkeella. Päiväkävely viereiseen laaksoon. Kahvi ja lukemista parvekkeella. Illalla kävely Amadoresiin ja paluumatkalla pitsat italialaisessa ravintolassa. Normaalit iltatoimet.

8.2 Ma

Las Palmas-päivä. Ajoimme bussilla linja-autoasemalle ja joimme kahvit. Tutustuimme vanhaan kaupunkiin, sisällä kävimme Santa Anan komeassa katedraalissa. Pirkko kuvasi minut taas kirkon takana olevan kirjapappapatsaan luona.

Tihkusadetta, josta ei suurempaa haittaa ollut. Ruoaksi söimme kantaravintolassa perinteiset paellat oluen kanssa. Illalla kävimme oppaan luona, joka ei tiennyt mitään (koska emme kyselleet ravintoloista ja menopaikoista ja ostosmahdollisuuksista tai järjestetyistä retkistä vaan vaelluksista, olisimme voineet opastaa häntä paljonkin) Illalla kirjoitimme kortit, teimme lyhyen iltakävelyn ja iltatoimien jälkeen nukkumaan.

9.2 Ti

Tungosbussissa menimme Arguineguinin markkinoille, jossa Pirkko osti alusvaatteita. Rannassa joimme kahvit ja kiertelimme aluetta, ehkä joskus tulemme tänne kahdeksi viikoksi. Palasimme markkinoille, lisää alusvaatteita. Syömään ei mihinkään mahtunut, joten palasimme Ricoon tungoksessa bussissa ja söimme lounaan parvekkeella. Nakkeja, leipää, munaa ja olutta. Iltaruoka rannassa, kylmä ja mauton sipulipihvi, väärät perunat ja epäystävällinen tarjoilija. Sain pihvini nälissäni alas HP-kastikkeen avulla. Pirkon pihvin veimme lähikissoille (Vamppi, Punikki ja Mustis). Kauhein ruokatilaisuus, minkä olen etelänmatkoilla kokenut.

Tässä ravintola varoitukseksi.

10.2 Ke

Rankin vaelluspäivä. Nousu laakson pohjasta vuorille, könyämistä kallioreunoilla, yhdessä paikassa oli sentään narunpätkä josta saattoi kiinni pitää.

Kuvassa Pirkko lepäämässä kesken ylösnousun. Ylhäällä osuttiin melko tarkkaan Norske Platsille, jossa joimme laihat kahvit paikallisen yrittäjän pakettiautosta. Kävelimme vielä Kamelikukkuloille, sieltäpä oli mainio näköala.

Sitten normaalireittiä alas PR:oon. Lounas parvekkeella, iltaruoka ostoskeskuksen toisen kerroksen italialaisessa ravintolassa, minä carbonaraa, Pirkko lasagnea. Erinomaiset.

11.2 To

Toinen Ingles-päivä. Ostimme vielä tarjetan. Kävelimme Riulle ja siltä Tropicaliin.

Hyvät pitsat söimme rannassa. Bussilla takaisin, kahvit ja iltapala parvekkeella. Lepäilyä.

12.2 Pe

Kävelimme laakson toiselle harjalle tietä pitkin, ja siitä harjaa pitkälle niin kauas kuin pääsi. Tie löytyi, ja siitä alas Amadoresin rannalle.

Lounas parvekkeella, kävelyä satamassa. Iltaruoka ostoskeskuksen toisessa kerroksessa, maukkaat kananrinnukset.

13.2 La

Laivalla Puerto de Moganiin,

jossa kahvit, runsaasti kävelyä ja kohtuulliset sardiinit rantaravintolassa. Bussilla palasimme, parvekekahvit ja turhaa hesarinetsintää. Iltaruokana täytetyt croissantit parvekkeella.

14.2 Su

Satoi 14.00 asti. Aamupalan sai sentään parvekkeella syötyä.

Paikalliskävelyä, illalla Amadoresiin ja takaisin. Iltaruoka kiinalaisessa buffetissa.

15.2 Ma

Aamubussilla Las Palmasiin. Paikallisbussilla jatkoimme Catalina-puistoon

ja Canteras-rannalle. Kävimme kauppahallissa ja joimme kahvit mummokahvilassa. Paikallisbussilla palasimme vanhaan kaupunkiin, jossa söimme katuravintolassa fajitakset.

Vielä kiertelimme vanhan keskustan katuja ja palasimme Ricoon bussilla. Iltakahvit ja ruoat huoneessa.

16.2 Ti

Edellisen yön satoi, aamupäivällä oli suorastaan rajumyrsky.

Puolelta päivin selkeni, kävimme tekemässä vähäiset ostoksemme. Lounaan söimme parvekkeella ja viimeisen ruoan ostoskeskuksessa. Ensimmäisestä ruokapaikasta karkasimme ennen tilausta metelin takia, mutta yläkerroksesta löytyi oikein viihtyisä pieni rauhallinen ruokapaikka. Ilmankos siellä ei paljon ihmisiä ollut. Maukasta kanaa söimme, minä join oluen ja Pirkko viiniä. Huoneessa pakkasimme ja laitoimme kaiken valmiiksi seuraavaa aamua varten.

17.2 Ke

Pirkko herätti minut hieman ennen kellon soimista 03.40. Söimme aamupalaa ja teimme viime järjestelyt. Bussi haki meidät klo 04.30 lentokentälle, missä kaikki sujui juohevasti. Kone lähti varttitunnin myöhässä, joku oli jättänyt tavaransa koneeseen menemään mutta ei ilmestynyt itse lennolle. Liekö jäänyt baaritiskille. Hänen laukkunsa etsittiin pois ruumasta, pommia tietenkin epäiltiin. Lento oli pitkästyttävä mutta onneksi oli myötätuuli, joten Kuopioon saavuttiin puoli tuntia etuajassa. Auto parkista ja ajo kotiin. Matkasta jäi pelkästään positiivisia muistoja, yhtä ravintolaa lukuun ottamatta.