1929897.jpg

Kesä 1951. Istun kivellä isän ja sisaren välissä, oikealla Matilda-mummo. Isän sylissä kissa, joka oli meillä "kesäkissana", toivottavasti naapurin talon eli Hietalan kissa, koska sinne me sen jätimme pihalle naukumaan, kun poistuimme syksyllä etelään. Ei tulisi enää mieleenkään moinen kissanhylkäyshomma, vaan enpä tuossa iässä (7) ollut vastuussa asiasta.
1929896.jpg
Olympiavuonna 1952 otettu kuva Riepuniemestä, Jokisalojen mökin rannassa oli kivi, joka muistutti sohvaa. Seison tässä sen istuimella. Venettä pidettiin kalliolle vedettynä vierellä. Noihin aikoihin ongin paljon.
1929892.jpg
1953 Riepuniemen Jokisalojen mökin rantakalliolla. Mitä lie kiehumassa, epäilen, että minut on asetettu kauhan varteen kuvaajan vaatimuksesta. Meidän mökkiämme ei vielä ole rakennettu, se nousee seuraavana vuonna kuvan  mökin oikealle puolelle.
1930314.jpg
Vuosi 1954. Mökin rakentaminen on vauhdissa.
1930318.jpg
Tähän verkonlaskukuvaan ei ole taakse kirjoitettu vuotta. Isä soutaa, minä kalastan. Enää ikiaikoihin ei ole tullut mieleen laskea verkkoja seisaaltaan. Korkeakin verkko lipuu hyvin veteen, kunhan se on hyvin selvitetty jo maalla.
1929894.jpg
  Vuosi on 1956 ja olen kahdentoista. Istun mökkimme terassilla. Mörrin näköinen kakara.
1930317.jpg

1959. Selvitämme isän kanssa heittouistimen siimaa. Olen viidentoista. Minulle on ostettu teltta, ja olen sen pystyttänyt harjoitusmielessä Jokisalon saunan terassille.