Olimme perillä 7.2 aamuyöstä noin klo 02.00. Aamulla tutustuimme lähiympäristöön, kävimme ravintola Ulvovassa Myllärissä tervetulotilaisuudessa (sen jälkeen emme oppaita juuri tarvinneet, kerran kysyimme tulevaa ilmaa, ja sekin meni pieleen). Ostoskeskuksesta ostimme ruokaa, söimme ravintolassa lounaaksi kolmioleivät lisukkeilla ja snitseliä ja toisessa kanavartaat illalla, oluen kanssa. Illalla kiertelimme nurkkia. 1312041.jpg
Nurkat näyttivät tältä.

Yöllä nukutti. 8.2. aamupala parvekkeella, kuten joka aamu. Muutama kissa tarkkailemassa, noin kymmenelle annoimme nimen. Aamupäivällä lähdimme etsimään reittiä  Arguineguin'iin, pääsimme vuorten
yli ja hiekkaista tietä Patalavacaan, (kuvassa taustalla) josta erilaisia reittejä perille syömään paikalliskuppilaan. Palasimme bussilla ja söimme iltapalan parvekkeella. Joka ilta nukkumaan n. klo 22 paikallista aikaa.

9. 2 lauantaina menimme bussilla Inglesiin, jossa oli tarkoitus kuljeksia hiekkadyyneillä. Heittäytyi satelemaan, joten osimme bussikortteja (Tarjeta insular) ja pöytäliinan parvekkeen pöydälle Jumbo-ostoskeskuksessa.1312050.jpg
Joimme kahvit ja palasimme bussilla Ricoon. Kuvassa raput, joita Ricossa riitti, lähtipä minne tahansa.
Uusi häirikkölaji: Lähiparvekkeella tanskalainen pariskunta, liki 70-vuotiaita. Nainen nauraa kaakatti karmealla äänellä aina kun oli parvellaan. Joskus pidin tulpan kuulevassa korvassa päivälläkin. Öisin se oli aivan pakollinen, koko hotelli kolisi ja kohisi.

10.2. su Yön satoi. Aamukävelyn teimme laakson loppuun. Päivälläkin tuppasi ripsumaan, joten pysyimme lähitienoilla. Illalla pitkä, miltei jokailtainen kävely Amadoresiin mukavaa rantatietä pitkin. Osuimme aina auringonlaskun aikoihin paikalle. Tässä yksi kuvista:

11.2 ma. Las Palmas-päivä. Bussilla bussiasemalle ja siitä vanhaan kaupunkiin  (Vegueta) jossa pitkä nousu korkealle vuorelle, joka oli täyteen rakennettu. Ylhäällä piti olla linnoitus, vaan eipä löytynyt. Alas tulimme mutkaista jyrkkää kujaa läpi synkkien pihojen. Ravintolassa söimme paellan, joka oli hyvä. Seinällä tosin kiipeili jokin, jota arvelin torakaksi.
Kuva Santa Anan katedraalin kellotornista, johon hissillä nousimme. Paluu taas bussilla, ja iltapala parvekkeella. Joka ilta pelasimme pasianssit konjakkilasin kera ja menimme nukkumaan.

12.2. ti. Vaelluspäivä, nousimme laakson vastarinnettä ylös ja kävelimme norjalaisten palmuaukiolla, jossa alkoi sataa. 1312666.jpg
Kuva patsaasta, jonka norjalaiset olivat pystyttäneet paikalle. Muutama muukin yhtä taidokas pysti siellä seisoi. (Puerto Ricossa oli ihmisistä 60 % norjalaisia, 30 % tanskalaisia ja loput englantilaisia, suomalaisia ja espanjalaisia) Märkinä ilman sadevaatteita kuljimme Patalavacaan, jossa joimme kahvit, sade loppui ja jatkoimme Arguineguihin, josta täpötäydessä bussissa palsimme Ricoon. Iltaruoka oli kehno ja iltakävely ja muut iltatoimet tavanmukaiset.

14. 2 to
Taas Inglesiin, ruuhkabussissa, jossa sentään pääsimme istumaan. Kävelimme Jumbolta halki Inglesin Cita-kauppakeskukseen, jossa joimme kahvit. Sitten siirryimme dyyneille ja vaelsimme merkittyä reittiä halki hiekkakinosten. Alastomia ihmisiä oli vähemmän kuin ennen. Kuvassa pappaparka kuumissaan.
Palasimme rantaa pitkin takaisin, söimme pitsat rannan ostoskeskuksessa ja palasimme bussilla.

15.2 pe.
Laivalla Puerto de Mogan'iin, jossa markkinat. Kävelimme kauniissa satamakylässä, ostimme erilaisia vaatetustavaroita, mm. pöytäliinoja. Söimme rantaravintolassa, joimme mainiot leivoskahvit toisessa ja palasimme täyteen ahdetussa lautassa.
Satamapatsas yhtä säälittävä kuin minäkin. Illalla taas Amadorekseen. Teide näkyi ihmeen selvästi ja korkeana naapurisaarelta.

16.2 la.
Las Palmasiin bussilla, pitkä kävely bussiasemalta hallille ja Catalina-puistoon. Takaisin sisämaan puolella, moitteeton ruoka. Kuva Catalina-puistosta, jossa ukot (ei naisen naista) istuivat pöydissään pelaamassa shakkia, dominoa yms.
Yhdeksän tunnin kuluttua bussilla takaisin  ja normaalit iltamenot, paitsi Amadoresia, jonne emme jaksaneet kävellä.

17.2. su
Ajoimme bussilla Patalavacaan, jossa joimme kahvit, ja sitten nousimme vuorelle, jonka laella oli rautaristi. (145 metrin korkeuteen liki pystysyoraan)
Täältä jatkoimme sisämaahan ja norjalaisten palmulehdon kautta Ricoon (n. 12 km). Parvekkeella piti juoda hikioluet. Ja illalla teimme lähirantakävelyn.

18.2. ma
Menimme bussilla Puerto de Mogan'iin, johon olimme laivamatkalla mielistyneet. Kun ei ollut markkinoita, paikka oli rauhallinen ja viehättävä. Tämän olivat vallanneet saksalaiset.
Bussilla takaisin, korkeilla kallionreunoilla keikkuen. Viehättävä matka, mitä jotakuta pelotti. Normaalit iltatoimet.

19.2.ti
Kävelimme ylös Ricon rinnettä, kävimme loistohotelli RIU'ssa kusella. (Kuvassa taustalla)
Söimme rantaravintolassa mautonta kanaa, ostimme tuliaisviinat ja suklaat ostoskeskuksesta ja kävimme vielä kerran Amadoresissa (Kuva tieltä sinne).

20.2. ke
Herätys 04.40, bussi haki meidät 05.20. Olimme tyytyväisiä hotelliin, (paitsi kaakattaja-akkaan) etenkin naapureihin, tanskalaispariskuntaan, jotka istuivat parvekkeellaan rauhassa riehumatta. Sanoimme huomenet ja hyvät yöt ja se riitti. Lentokentällä meidät laskettiin koneeseen ja käskettiin pois, oli kuulemma vikaa, ja lähtö myöhästyi pari tuntia. Onneksi oli toinen kone vierellä. Kuusi ja puoli tuntia tylsää koneessa istumista, sitten kotiin, auto oli parkissa lentoasemalla. Onnistunut matka.