Ajoimme Kolariin liki 10 tuntia, kävimme syömässä Limingan ABC-asemalla ja kahveja joimme termoskannusta kauniilla paikoilla. Ilmat olivat parhaat mahdolliset. Ensimmäisenä päivänä vaelsimme tutun reitin Kellostapulin kurussa, lunta oli paikoitellen puolisääreen.

Kumma kyllä, Varkaankurun laavulla oli kaksi muuta porukkaa ja laitoimme ruoan trangialla liiterin seinustapenkillä. Seuraavana päivänä kuljimme kaksi lyhyempää polkua, "Riistajotoksen" ja pienen Ylläsjärven ympäri kiertävän luontopolun.

Seuraavana päivänä oli vuorossa Kesänkijärven pohjoisrantaa kulkeva polku, jota kuljimme laavulle, jonka takaa nousee Pirunkuru. Onneksi olimme sen jo kerran nousseet, joten nyt ei tarvinnut, eikä koskaan enää. Jatkoimme Latvamajalle, jossa oli suuri remontti käynnissä, työmiehiä pilvin pimein ja komea tuli ulkonuotiossa palohälytystilasta huolimatta. Joimme kahvit kannolla suon kupeella ja palasimme Kesänkijärvelle. Matkalla kärppä kiinnostui meistä, kurkisti kaatuneen puun takaa, livahti ihan lähellekin takajaloillaan seisomaan. Niin oli vilkas veijari, että ei osunut kuvaan. Järven rantaan oli tehty uusi laituri, jolla joimme toiset kahvit.

Seuraavana oli Levi vuorossa. Kävelimme 10 km:n polun ja ihmettelimme suurinpiirtein suljettuna olevaa Levin keskustan aluetta. Löysimme lopulta aukiolevan ravintolan, Hullu Poro, ja söimme siellä mainion lounaan. Ja takaisin mökille. Alla kuva Levin päärinteestä.

Viimeisenä päivänä löysimme Kolarista luontopolun, 3,5 km, kävelimme sen, kävimme Ruotsin puolella lihaa ostamassa ja siinäpä tämä Lapinmatka oli. Alla luontopolun laavu.

Ja lopuksi kuva, joka todistaa, että Kittilässäkin käytiin:

Ensi vuonna lähdemme hieman myöhempään, lunta oli liikaa, tosin turisteja ja itikoita oli vähän, mikä tietysti oli hieno juttu.